Przejdź do treści

Content – co to jest?

  1. Home
  2. /
  3. Blog
  4. /
  5. Content – co to...

Content – co to jest?

„Nie ma strony internetowej bez contentu” – w tym stwierdzeniu jest tyle prawdy, że można by nią obdzielić każdą dziedzinę komunikacji. Bo tam, gdzie pojawia się wymiana informacji, musi znaleźć się właściwy content, czyli zawartość – oryginalna, ciekawa, inspirująca, godna zapamiętania. Tylko jak znaleźć coś wartościowego w świecie, w którym podobno wykorzystano już każdą możliwą kombinację słów? Trzeba pisać o sobie albo o innych, bo skoro każdy człowiek to osobny wszechświat uczuć i myśli, to opowieść o nim zawsze będzie oryginalna. Dlatego poszukajmy odpowiedzi na pytanie: content – co to jest?

Content a wspólny punkt widzenia

Po pierwsze: ta zasada sprawdzi się w przypadku osobistego boga, w którym piszemy o sprawach dla nas ważnych, o problemach, z którymi na co dzień się zmagamy. To my będziemy jego bohaterem – sprawa oczywista! – więc to na nas będzie skupiała się uwaga czytelników. Ale jeśli znajdziemy punkt łączący nas z internautą, to zainteresujemy go i tekstem, i nami, bo nic tak nie łączy ze sobą nadawcę i odbiorcę treści jak wspólne wartości i wspólny punkt widzenia.

Po drugie: humanistyczna perspektywa przyda się w przypadku bloga firmowego, nawet jeśli nasza firma produkuje śruby, nakrętki i podkładki. Bo bez względu na profil działalności, pracujemy nie tylko po to, by zarabiać pieniądze, ale i zmieniać świat na lepsze, nawet jeśli ten świat to lokalna społeczność, która korzysta z naszych produktów. Dlatego właśnie Simon Sinek stwierdził kiedyś, że najważniejsze pytanie biznesowe, jakie powinniśmy sobie stawiać, nie brzmi „Co? i „Jak?”, tylko „Dlaczego?”, bo wyjaśniając innym istotę naszej działalności budujemy prawdziwą relację z czytelnikami, słuchaczami, widzami, odbiorcami naszych usług.

Content – mówmy zrozumiale

Po trzecie: skoro przyjmujemy taki punkt widzenia, to mówmy do odbiorców w sposób komunikatywny, tak by nie musieli zaglądać do słownika. Bo bycie profesjonalistą polega na umiejętności wyjaśnienia trudnych kwestii w sposób jasny i komunikatywny, zjednując sobie klientów szukających firmy, której mogą zaufać.

Content a świadomość klientów

Po czwarte: perspektywę humanistyczną stosujemy wszędzie: na blogu, materiałach na YouTube, wpisach w mediach społecznościowych i wiadomościach wysyłanych na Messengerze. Tylko w ten sposób nasz content będzie miał szansę, by trwale zaistnieć w świadomości klientów.

Reasumując: zawartość Twojej strony www mówi nie tylko Tobie, ale i o Twoim podejściu do drugiego człowieka. To dlatego Bill Gates powiedział kiedyś, że „Content jest królem”.

Content a prawdziwy bohater Twojej kampanii reklamowej

Kontakt: Facebook

content - co to jest

 

The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.