Content – co to jest?
„Nie ma strony internetowej bez contentu” – w tym stwierdzeniu jest tyle prawdy, że można by nią obdzielić każdą dziedzinę komunikacji. Bo tam, gdzie pojawia się wymiana informacji, musi znaleźć się właściwy content, czyli zawartość – oryginalna, ciekawa, inspirująca, godna zapamiętania. Tylko jak znaleźć coś wartościowego w świecie, w którym podobno wykorzystano już każdą możliwą kombinację słów? Trzeba pisać o sobie albo o innych, bo skoro każdy człowiek to osobny wszechświat uczuć i myśli, to opowieść o nim zawsze będzie oryginalna. Dlatego poszukajmy odpowiedzi na pytanie: content – co to jest?
Content a wspólny punkt widzenia
Po pierwsze: ta zasada sprawdzi się w przypadku osobistego boga, w którym piszemy o sprawach dla nas ważnych, o problemach, z którymi na co dzień się zmagamy. To my będziemy jego bohaterem – sprawa oczywista! – więc to na nas będzie skupiała się uwaga czytelników. Ale jeśli znajdziemy punkt łączący nas z internautą, to zainteresujemy go i tekstem, i nami, bo nic tak nie łączy ze sobą nadawcę i odbiorcę treści jak wspólne wartości i wspólny punkt widzenia.
Po drugie: humanistyczna perspektywa przyda się w przypadku bloga firmowego, nawet jeśli nasza firma produkuje śruby, nakrętki i podkładki. Bo bez względu na profil działalności, pracujemy nie tylko po to, by zarabiać pieniądze, ale i zmieniać świat na lepsze, nawet jeśli ten świat to lokalna społeczność, która korzysta z naszych produktów. Dlatego właśnie Simon Sinek stwierdził kiedyś, że najważniejsze pytanie biznesowe, jakie powinniśmy sobie stawiać, nie brzmi „Co? i „Jak?”, tylko „Dlaczego?”, bo wyjaśniając innym istotę naszej działalności budujemy prawdziwą relację z czytelnikami, słuchaczami, widzami, odbiorcami naszych usług.
Content – mówmy zrozumiale
Po trzecie: skoro przyjmujemy taki punkt widzenia, to mówmy do odbiorców w sposób komunikatywny, tak by nie musieli zaglądać do słownika. Bo bycie profesjonalistą polega na umiejętności wyjaśnienia trudnych kwestii w sposób jasny i komunikatywny, zjednując sobie klientów szukających firmy, której mogą zaufać.
Content a świadomość klientów
Po czwarte: perspektywę humanistyczną stosujemy wszędzie: na blogu, materiałach na YouTube, wpisach w mediach społecznościowych i wiadomościach wysyłanych na Messengerze. Tylko w ten sposób nasz content będzie miał szansę, by trwale zaistnieć w świadomości klientów.
Reasumując: zawartość Twojej strony www mówi nie tylko Tobie, ale i o Twoim podejściu do drugiego człowieka. To dlatego Bill Gates powiedział kiedyś, że „Content jest królem”.
Content a prawdziwy bohater Twojej kampanii reklamowej