Szeregówki – Yuniversal Podlaski
Najlepsze szeregówki – Yuniversal Podlaski: ta reklama ma w sobie wszystko, co powinien mieć błyskotliwy, zapadający w pamięć przekaz, którego zadaniem jest nie tylko sprzedawać produkt lub usługę, ale i budować rozpoznawalność marki. Oto „Najlepsze szeregówki w mieście” Yuniversalu Podlaskiego – reklama prezentowana od niedawna w Białymstoku. Jej pomysł oparty został na podobnym brzmieniu wyrazów: „szeregowa” i „szeregówka”, oznaczających kobietę żołnierza z najniższym stopniem wojskowym i charakterystyczny rodzaj budownictwa.
Potrójne szeregówki
Takie wymieszanie znaczeń wywołuje pozytywne emocje, a zamieszczenie na plakacie zdjęcia modelki przyciąga uwagę. Autorom reklamy udał się także koncept graficzny: trzem wyróżnionym wyrazom w zdaniu „Najlepsze szeregówki w mieście” (nie licząc przyimka) odpowiada potrójnie zmultiplikowana postać żołnierki. Mówiąc w skrócie: świetna robota.
Kozackie mieszkanie
Ale to nie jedyna udana reklama Yuniversalu Podlaskiego. Developer promuje swoje usługi także za pomocą „kozackiej” prezentacji, na której widnieje młody mężczyzna z długim wąsem. Reklama odwołuje się do obecnego w naszym języku przymiotnika „kozacki”, określającego coś, co jest wyjątkowo dobre, wystrzałowe, na wysokim poziomie.
Mam więc w tym przypadku reklamy czysto wizerunkowe, budujące świadomość marki, nawiązujące do powszechnych skojarzeń i sformułowań. Developer zrezygnował z podawania informacji o powierzchni i cenach mieszkań. Jego celem było przyciągnięcie naszej uwagi, wywołanie emocji i pozytywnych skojarzeń.
Pamiętajmy o etapach
Oczywiście, reklamy informacyjne są niezbędne w kampaniach firm developerskich. Ale powinny być one uzupełnieniem reklam wizerunkowych, nastawionych na budowanie komunikacji z klientem i wzbudzanie zainteresowania. Dopiero w kolejnym etapie działań marketingowych na bilbordach i reklamach online zamieścić można konkretne informacje o lokalizacji, cenie za metr kwadratowy i zaletach konkretnej inwestycji. Decyzji o zakupie domu nikt nie podejmuje na podstawie szybkiego rzutu oka na reklamę. Proces ten odbywa się stopniowo, w kilku etapach, począwszy od zainteresowania inwestycją, a skończywszy na wypełnieniu formularza kontaktowego na stronie developera i umówieniu się ze sprzedawcą. Dlatego etap pierwszy jest tak ważny: aby był skuteczny, trzeba przygotować reklamy, o których będzie się chciało mówić z rodziną, przyjaciółmi i znajomymi. Yuniversal Podlaski zrealizował go w stu procentach.
Szeregówki Yuniversal Podlaski: strona internetowa developera