Firma Google zaproponowała (na razie w wersji beta) interesujące rozwiązanie dla firm prowadzących kampanie Google Ads. Chodzi o opcję “Rozszerzenia formularzy kontaktowych”. Dzięki niej możemy uzyskać kontakty do potencjalnych klientów, którzy wypełnią formularz wyświetlony w reklamach pojawiających się w kampaniach w sieci wyszukiwania. Opcja ta możliwa jest wyłącznie w przypadku reklam dotyczących branży nie wzbudzającej kontrowersji (w rozumieniu firmy Google). W przypadku rozszerzenia formularza kontaktowego możemy wybrać tzw. wezwanie do działania, czyli wyrażenie lub słowo, które ma zwiększyć zaangażowanie osób zainteresowanych ofertą firmy.
Tworzenie rozszerzenia
Tworzenie rozszerzenia
Później piszemy tekst rozszerzenia (do 30 znaków) i przechodzimy do tworzenia formularza kontaktowego zawierającego nagłówek, nazwę firmy i opis. Następnie zaznaczamy opcje związane z informacjami, jakie chcemy uzyskać. Google daje możliwość zbierania danych kontaktowych związanych z imieniem i nazwiskiem, kodem pocztowym, numerem telefonu lub e-mailem. W tym przypadku istotne jest zamieszczenie URL prowadzącego do polityki prywatności, wyjaśniającej, w jakim celu firma pozyskuje i jak przetwarza dane pozyskane w formularzu. Później jest nam już tylko potrzebny plik graficzny, który wyświetli się jako tło naszego formularza (rozmiary: format poziomy (1,91:1) – 1200 × 628; rozmiary minimalne: 600 × 314, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB).
Tworzenie formularza kontaktowego
Tworzenie formularza kontaktowego
Ostatnim elementem całego procesu jest przygotowanie wiadomości o przesłaniu formularza, czyli tekstu, który wyświetli się użytkownikowi po wysłaniu danych.
Tworzenie wiadomości o przesłaniu formularza
Tworzenie wiadomości o przesłaniu formularza
Google oferuje dodatkowe opcje dotyczące podawania danych kontaktowych. Użytkownik zgromadzone dane o potencjalnych klientach może pobierać z tabeli rozszerzeń reklam (dane zebrane w ciągu ostatnich 30 dni) oraz zarządzać danymi kontaktowymi potencjalnych klientów za pomocą webhooka (“Webhook umożliwia powiązanie formularza kontaktowego z systemem zarządzania informacjami o klientach, by bezpośrednio i w czasie rzeczywistym otrzymywać zebrane dane”).
Szczegółowa instrukcja używania rozszerzeń formularza kontaktowego w reklamach Google w sieci wyszukiwania dostępna jest pod adresem: https://support.google.com/google-ads/answer/9363648?hl=pl
Fot. FirmBee (Pixabay.com)