Ikony social media
Ikony social media
Kampanie reklamowe w social media wymagają przemyślanej strategii. Facebook, Instagram, LinkedIn to platformy bazujące na odmiennych treściach i różnych oczekiwaniach odbiorców.
Instagram to przede wszystkim zdjęcia, opatrzone interesującym komentarzem i hasztagami. LinkedIn skupia się na aktywności zawodowej użytkowników, którzy – budując swoją markę (personal branding) lub markę swojego biznesu – dzielą się doświadczeniem, opiniami i branżową wiedzą.
Twitter natomiast to platforma, sprawdzająca się w stosunkowo “szybkiej” komunikacji, skupionej na komentowaniu wydarzeń i opinii, gdzie liczy się nie tylko oryginalność komentarzy, ale i “timing”, czyli pojawienie się ich we właściwym czasie.
A Facebook – najpopularniejsze dziś medium społecznościowe – to narzędzie, które wydaje się łączyć wszystkie nasze aktywności, będąc platformą najbardziej eklektyczną, skupioną na różnorodności. Znajdziemy tam kampanie reklamowe dużych firm (Facebook Ads), strony znanych marek i organizacji pozarządowych oraz grupy dyskusyjne hodowców kotów.
Co ciekawe, dziś firmy rezygnują często z posiadania rozbudowanej strony internetowej, skupiając się raczej na dynamicznej aktywności na Facebooku, niż na prowadzeniu witryny. Dlatego, szukając sposobu na skuteczną kampanię reklamową swojej firmy, zastanów się, kim są Twoi klienci i z jakich kanałów informacyjnych najczęściej korzystają. Jeśli są to ludzie młodzi, to może ich aktywność związana jest z Instagramem, Snapchatem lub Facebookiem? A może z Twoich usług korzystają osoby aktywne zawodowo, z ugruntowanym dorobkiem, którzy korzystają z Twittera lub platformy LinkedIn?
Taka wiedza jest bezcenna, bo pozwoli Ci przygotować skuteczną kampanię reklamową w social media, adresowaną do właściwych odbiorców. W ten sposób zaoszczędzisz czas i pieniądze przeznaczone na marketing internetowy.
Reklama na Facebooku
Reklama w Google
Teksty SEO pozycjonujące witrynę