Przejdź do treści

Kultura w czasach koronawirusa

  1. Home
  2. /
  3. Blog
  4. /
  5. Kultura w czasach koronawirusa
Epidemia koronawirusa sparaliżowała życie w większości krajów na świecie. Ograniczenia związane z wychodzeniem z domu, zakaz zgromadzeń publicznych, zamknięte sklepy, firmy i instytucje publiczne to efekt pandemii, która wywróciła nasze życie do góry nogami. Szczególnie ucierpiał na tym dostęp do kultury, bo musieliśmy zapomnieć o koncertach, spotkaniach literackich, festiwalach, wernisażach i pokazach filmowych. Dlatego dziś wszystko przenosi się do sieci. To z całą pewnością wyzwanie dla artystów, działaczy, pracowników muzeów, bibliotek i kin. Musimy się więc szybko przystosować do nowej sytuacji, bo koronawirus może w najbliższych dziesięcioleciach nie być odosobnionym przypadkiem.
Dziś biblioteki stawiają na dostęp online do swoich książek, a muzea proponują wirtualne zwiedzanie kolekcji. Niestety w takich rozwiązaniach brakuje często najważniejszego elementu, tzn. człowieka. Jak więc dobrze promować kulturę w sieci? Odpowiedź jest banalna.
Reklama Białystok
Człowiek w maseczce
Jeśli zależy nam na odbiorcach książki w wersji online, udostępnijmy ją w naszym elektronicznym katalogu, a przy tym opowiedzmy o niej w mediach społecznościowych, zamieszczając nie tylko link do ściągnięcia ebooka, ale i filmik, w którym osobiście zaprosimy do lektury. Jako wydawcy, zainteresowani reklamą najnowszego tytułu, nie wysyłajmy wyłącznie materiałów prasowych do mediów i blogerów, ale i zachęćmy autora, by opowiedział o swojej książce w mediach społecznościowych lub przeczytał krótki fragment. A jeśli organizujemy wirtualną wycieczkę z przewodnikiem po muzeum, to niech wirtualnych gości oprowadza konkretny pracownik, który nie tylko pomoże nam poruszać się po salach, ale i opowie mnóstwo ciekawostek o swoich ulubionych obrazach.
Chodzi o to, by promując dostęp do kultury online, nie skupiać się wyłącznie na technologii, czyli np. na banalnym udostępnianiu linków. Niech za każdym naszym działaniem stoi konkretny człowiek, może trochę zagubiony w wirtualnym świecie, ale przez to autentyczny, szczery i przekonujący. Prosta opowieść o ulubionej książce, którą warto przeczytać, będzie sto razy lepsza niż katalog tytułów, którego nikt nie będzie chciał przeglądać.
Fot. OrnaW (Pixabay.com)
Promocja wydarzeń kulturalnych
Reklama Białystok
Kontakt Facebook
The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.